zondag 7 juni 2009

Zaterdag 6 juni: voorbespreking dienst en Moodz

Na de eerste chips nacht deze week sta ik toch vrij monter op. Even de beestjes verzorgen en even naar de overkant om daar ook de beestjes te verzorgen en dan wordt het langzamerhand tijd om naar ma te gaan. We gaan vandaag met voorganger Bert de Wit de dienst door nemen. Zal moeilijk worden denk ik.

Bij ma aangekomen staan er al overal kaarten en staat er een bos bloemen Mevr. de Beus en Ineke bedankt voor alles wat jullie voor ze doen en de bos bloemen. Ze waarderen het enorm.

Ook wij hebben al heel wat kaarten mogen ontvangen en dat doet heel goed. De lieve woorden en blijken van medeleven zijn zeker een steun.

Om twee uur komt Bert eindelijk (een half uur te laat, maar dat maakt niet uit. Ze wonen ook lekker verstopt.) En we hebben een goed gesprek van anderhalf uur. De dienst wordt zo'n half uur a drie kwartier en het zal bol staan van symboliek. Precies zoals pap was. Roy schrijft het in memoriam alleen kan hij het zal niet op lezen. Remy en ik zullen wel wat zeggen. En ik ben vast van plan om het ook te doen.

Na afloop met Bert afgesproken dat ik alle teksten krijg, maar alleen na de dienst. Ja duh ik wil ze niet eerder zien. We hebben echt heerlijk anderhalf uur zitten babbelen en het bleek dat hij ook les heeft gegeven op de school van pap en dat hij onze achterbuurman die tevens ook onze oud leraar is, heel goed kent en dat ze gisteren nog bij elkaar op bezoek zijn geweest. Zo stom om te merken dat de wereld dan eigenlijk heel klein is.

Toen hebben we maar even alles en iedereen opgepakt en zijn we naar Moodz gegaan. Mam, Remy en een van zijn beste vrienden, wij dan met zijn tweeen en Roy wilde Chelsea meenemen. Daar kwamen we mams beste vriendin tegen en die had de kaart nog niet gehad. Dat klopte niet en nou hopen we dat ze alleen bij haar er nog niet zijn. Maar vertrouwen in TNT heb ik helemaal niet meer. Ook zagen we nog een oud lerares van Remy en mij. Ze schrok heel erg natuurlijk, maar was wel leuk om haar gezien te hebben.

We hebben heerlijk met zijn vijven nog even na zitten praten en toch miste mam al wat aan tafel. Ze vroeg ook of ik het eerste teken al had gehad en voor mijn gevoel heb ik dat al. Alleen zal hij het veel te druk hebben nu. Hij moet drie nieuwe kaartmaatjes vinden.

Om half zes waren we thuis en toen was het even einde oefening en was het slapen. Want totzelfs op de bank tv kijken was moeilijk hoor.

En 's avonds hebben we nog wat gegeten en de beestjes aan de overkant verzorgt en TNT weer uitelkaar gejaagd en verder alleen tv gekeken en dat was goed. Ik lag dan ook vrij vroeg te slapen.

Geen opmerkingen: