donderdag 23 juli 2009

Woensdag 22 juli: Suriname-avond in Blijdorp

Wij hebben natuurlijk al bijna tien jaar een abonnement en dit was het 5 jaar dat er de Suriname-avond was. Nu viel het samen met de Zoomeravonden en dat was veel minder. Het was te druk en regenachtig dus de muziek was naar binnen toe verplaatst en daar was dus niet meer bij te komen waardoor je niks mee kreeg van de Suriname - avond en dat was balen. Ook kwam je bijna niet bij de kraampjes en dus hebben we dat maar heel snel achter ons gelaten en zijn we naar het oude gedeelte gegaan.

Maar eerst zagen we mijn oom, tante, nichtje en achterneefje nog. Iedereen was blij me te zien, behalve Dylano. Jeetje wat heeft die het op een brullen gezet terwijl ik geen eens mijn bril op had. Hij hoefde me maar te zien en het was brullen. Het lekkere fruit wat die met opa had gekocht kon hem niet troosten en dus zijn we na even gekletst te hebben gauw de andere kant op gelopen.

Gelukkig zei een kindje me later wel heel lief gedag en wat was ik daar blij mee. Bleek dat het toch niet echt aan mij lag. Ik zei het tegen de moeder van dat wildvreemde kindje en toen moest ze lachen en ik lachte net zo hard mee.

Het is alleen niks, ik moet het weekend of volgende week de cd met de foto's gaan halen van paps uitvaart. Dan kom ik Dylano weer tegen. Kijken of die het dan ook op een brullen zet. We wijten het maar even aan zijn eenkennige fase. Volgens zijn moeder moest die zich niet aanstellen.

De Cavia's weer eens buiten en daar waren aardig wat kleintje. Ik kon het dan ook niet laten en heb ze even op de foto's gezet. Daar had ik nog geen goede foto's van.


Het nieuwe Savanne gedeelte was eindelijk open en dat was het wachten waard. De Giraffen hadden het dan ook onwijs naar hun zin. En dat terwijl ze er pas 2 weken stonden.


Die bloeide ook vanavond. Dit is de Victoria- amazonica en die bloeit maar 2 avonden per jaar. Dan mogen de kindjes op de bladeren en dan de ouders er een foto van maken. Onze buren hebben een dochter die op 3 juni geboren is en die hebben het gedaan. Ik krijg de foto's nog te zien van mijn buurmeisje.



Deze Beo's zaten op een tak lekker hoog en gaven Roy antwoord die zelf bezig was met de jaarvogels alleen die hadden geen zin vanavond.

Toen we buitenkwamen zagen we ineens kinderen bezig met Mergel (dat is een heel zacht gesteente wat vooral wordt gewonnen in Limburg). Toen we verder keken was er ook een proffesioneel bezig met beelden en dat was gaaf. Die waren echt mooi.




Nog even bij Tonya gekeken en die moest langer buiten blijven vanavond omdat de bezoekers binnen in de stal konden kijken. Tonya vond het niet erg. De rest was er minder blij mee.


En het weer, het weer was fc knudde en toen we merkten dat we de bus net had gemist en die te vroeg was, was het minder. Maar toen we er achter kwamen dat die maar 1x in het uur komt waren we behoorlijk not amused. Dus maar een ander gepakt en toen de trein naar huis. Gelukkig wonen we dus in de Randstad.

Geen opmerkingen: