vrijdag 17 juli 2009

Donderdag 16 juli: update ziekenboeg

Roy:

Maandag 13 juli moest Roy zich melden in het lab om bloed te laten prikken. Op het formulier stond dat hij het eigenlijk de achtste al had moeten doen, maar hij doet het eigenlijk altijd een dag van te voren dus dat was een foutje.

Dinsdag 14 juli moest hij vroeg in het ziekenhuis zijn voor zijn zoveelste CT-scan. Hij was er ruim op tijd want je krijgt altijd nog een flinke hoeveelheid te drinken van het Telebrix, dat is het middel om de darmen goed op de scan te krijgen. Toen die pas 1 beker op had kwamen ze hem al halen. Dat was een beetje erger vroeg en de assistent kwam later terug. Bij het aanprikken van het infuus voor het andere contrastvloeistof ging het fout. De eerste keer kwam er geen bloed en de tweede keer ging de naald dwars door de ader heen. Hij had dan ook een co-assistent en die wilde het eigenlijk gewoon door de dokter laten doen. Alleen is Roy niet zo kleinzerig. Hij was dan ook om 5 voor 9 weer thuis. Alleen dan begint het rennen naar de wc.

Donderdag 16 juli moesten we voor de uitslag naar dokter Maartense en ook al is het toch elke keer weer spannend het is ook weer een feestje. Ook dit keer zijn we maar 5 minuten binnen geweest.

Hij begon op tijd, dat betekende dat we net in de wachtkamer zaten en toen al naar binnen werden geroepen om kwart voor 2. Dan is het even over en weer hoe het gaat en of er klachten zijn. Toen kregen we de uitslag van de scan en dat was een dikke tien met een griffel en daar waren we heel blij om. Even de bloeduitslagen door genomen en ook daar ging het goed. Alleen de suiker nuchter was 14 maar hij had nog geen medicijnen ingenomen. Toen was het het nieuwe bloedformulier mee en we zien elkaar weer in januari. Dat waren weer de handen en even de afspraak maken en dan naar huis.

Schoonmams:

Die belde woensdag op om te vragen naar de scan. Zij was die dag ook weer in het ziekenhuis geweest en had eindelijk de uitslag van haar scan. Er zijn geen 2 maar 3 wervels ineen gezakt maar niet gebroken. Ook bij de internist was het positief alleen moet ze veel sneller het vocht gaan kwijtraken. Ze willen het liever niet aftappen met een naald en dus is de medicatie verhoogt. Ze zit pas op de helft van wat ze mag aan medicatie dus daar kan nog wat in geschroven worden gelukkig.

Qua beweging gaat het gelukkig een stuk beter. Inmiddels loopt ze weer een blokje om het huis. Dat is gelukkig alweer een hele verbetering.

Ook gaat ze weer graag de hort op. De rolstoel is niet haar grootste vriend maar ze neemt het voor lief als ze maar weg kan. Elke zondag is het dan ook vaste prik dat ze een ijsje gaan eten op het terras. Ze moet toch nog steeds 10 kilo aankomen maar dan geen vocht maar vet.

Ik:

Van me voet heb ik geen last meer. Daar kan ik weer alles mee doen. Me knie is toch een ander verhaal geworden. Te lang lopen en fietsen is toch pijnlijk en hij is nog steeds rood en blauw. Dus dat is maar even afwachten.

Ik heb dinsdag me moed bij elkaar geraapt en heb de ergste kies eruit laten halen. Ik had weer een nacht op de bank gelegen en de pijn was niet te houden. Ook heb ik de brief binnen met de datum. Dat wordt 19 augustus en dan zal ik een nachtje moeten blijven.

Verder heb ik vaak heerlijke hoofdpijn en waarom??? Dat kan er maar 1 beantwoorden!!!

Geen opmerkingen: