vrijdag 3 juli 2009

Donderdag 2 juli: Groen licht.

Ja ja ik mag onder volledige narcose me gebit laten trekken in het ziekenhuis.

Vanmiddag moest ik om 3 uur in het ziekenhuis zijn. We zijn met het ov gegaan en waren netjes om half 3 daar, kwart voor 3 naar boven gegaan en 10 over drie had ik het eerste gesprek. Dat was met de apothekersassistente en die prees dat ik een uitgebreide medicijn lijst bij me had. Ja teveel ervaring ermee helaas.

5 Minuten later naar binnen geroepen bij de Anesthesioloog en daar de eerste onderzoeken gehad en ondanks dat ik te zwaar was wilde hij het toch gewoon doen. De risico's blijven altijd ook al val ik nu een tien kilo af dus dat maakte weinig uit volgens hem. Ik moet wel een nacht blijven want ik wordt opgenomen volgens het diabetisch protocol. Ik slik nu eenmaal Metformine.

Toen was het even bloedprikken. Dat gaat razendsnel. Ze vragen je naam en nemen het formulier aan. Dan halen ze het formulier door een scanner en dan komen de stickers voor op de buisje al te voorschijn. Dat scheelt een hoop tijd. Het prikken op zich ging ook goed en ik ga er zowaar nog aan wennen geloof ik.

Toen was het een ECG maken en dat ging ook al zo razendsnel. Ik zat net op de gang toen werd ik al naar binnen geroepen en voor ik goed en wel ontspannen lag was het al voorbij.

Even de ECG afgeven bij de balie van de POS en toen de rest van de papieren bij de kaakchirurg en afgesproken dat ik niet voor begin augustus wordt geholpen en toen konden we gaan.

Gewoon in een uur tijd alles gehad. Als je dat hier in het ziekenhuis moet doen, ben je een halve dag kwijt. Ben ik blij dat er een wachtlijst was hier en dat ik heb gebeld met het Sint Fransiscus in Rotterdam. Tot nu toe zou ik niet meer naar een ander ziekenhuis willen. Nu de opname natuurlijk nog afwachten maar dat zien we dan wel. Voorlopig heb ik er veel vertrouwen in en dat is al heel wat waard.

Daarna zijn we nog even de binnenstad van Rotterdam in geweest en hebben we even een uitsmijter gegeten. We hadden allebei nog weinig gegeten en dat ging niet helemaal goed.

Geen opmerkingen: