woensdag 30 december 2009

DD Vrijdag 25 december: Eerste kerstdag.

Vandaag zijn mam en Remy naar ons toegekomen. Het werd toch voor iedereen een rotdag en als we lekker uitgebreid willen koken kunnen we dat beter thuis. De sneeuw gooide nog bijna roet in het eten, maar gelukkig was het te doen op de brommer voor mam en Remy kwam lopend met Chelsea. Maar we hadden een witte kerst en toch was het wel speciaal.

Om vier uur zouden ze komen en voor die tijd moest wel alles klaar zijn. Qua voorbereidingen was het niet zo heel veel en het meeste stond klaar. Om twaalf uur begon ook de Top 2000 van 2009 editie 11. Roy heeft de opening geluisterd via de computer boven en ik heb hem even op bed geluisterd. Lekker even met mijn oogjes gesloten. Daarna de tafel gedekt en even nog wat voorgesneden en de etagere opgemaakt en toen was het echt klaar.



Mam was er netjes om vier uur. Alleen Remy kwam een uur later aanzetten. Hij was de tijd vergeten en weer eens niet te bereiken. Halleluja ze hebben weer gewone telefoon. En dat is voor ons een opluchting kan ik je zeggen.



De cadeautjes stonden klaar en dat was echt een aardige berg.



Roy kreeg o.a. een asbak, een Access 2007 zelfstudieboek, een DVD van Marrillion, het nieuwe Top 2000 boek en zo kan ik nog wel even verder gaan.




Voor mam hadden we een luchtje, een make up koffer, wat lekkers en van Remy een kettinkje met een letter R.



Voor Remy hadden we een nieuwe 4 gb MP3 speler, een pak batterijen, wat lekkers en van mam kreeg die een elektrische tandenborstel die hij graag wilde.



Ik heb een nieuwe kaart gehad voor mijn digitale fotolijst, een digitale fotografie bijbel, wat lekkers, het musical mania boek. Maar het meest speciaals wat ik heb gehad heb ik van mam gehad. Ik heb van haar een hangertje met twee hartjes gekregen met voorop Liefs en achterop Pap en dat is me heel speciaal. hij zit ook bij de trouwring van pap en daar gaat die ook nooit meer af.



Voor de honden hadden we uiteraard ook nog wat in petto en hebben alledrie een eigen bout gekregen en samen een doosje met kerstkoekjes. Alleen stelde die kerstkoekjes niet zo veel voor maar dat maakte niet uit. Het ging om het idee.

Daarna zijn we lekker gaan eten:




Als voorgerecht hadden we een triootje van een mini quiche, een blokje meloen met ham en een schrijfje rosbief met een druppel rode wijnsaus.

Als tussengerecht hadden we kippensoep met een sneetje toast.



Als hoofdgerecht hadden we een mixed grill met een stukje kip, een hamburgertje, een stukje bief, een stukje varkenshaas en een stukje kalfsoester. Met als garni een aardappelgratin. Verder gestoofde peren, haricots verts, perzik, doperwtjes en peen en aardappelkroketjes erbij.

Als nagerecht hadden we een stukje ijstaart met een tiramisudruppel en een beetje slagroom.

We hebben een heerlijke dag gehad waarin pap echt wel aanwezig was maar het ondanks alles wel fijn was. Mam en Remy zijn om elf uur naar huis gegaan en wij weer achter de pc. De Top 2000 was in volle gang natuurlijk en op de hyves was het onwijs gezellig.

Geen opmerkingen: