zaterdag 19 december 2009

DD Donderdag 17 december: Wakker worden met sneeuw.

Ik werd om 4 uur al wakker. Ik moest nodig van het toilet gebruik maken, maar ik vond het veel te koud en dus heb ik maar een boekje gepakt. Om half 5 uur moest ik toch echt gaan. En toen zag ik de mooie gloed door het badkamer raampje. Een gloed wat maar door één ding kan worden veroorzaakt SNEEUW en toen ik eenmaal buiten was, zag ik dat er niet zo klein beetje ook was gevallen.



De honden waren helemaal door het dolle heen en speelden of hun leven ervan af hingen. En het maakte ze dan ook geen bal uit dat ze om kwart voor 5 buiten waren.



Van Tibor weet ik dat die gek is op de sneeuw.



Maar dat Ben nog gestoorder kan doen dat weet ik 's vannacht. Jeetje wat heeft die lopen rollen door de sneeuw heen en moet je dat lieve bekkie eens zien. Zo genietend.

Toen ik na het binnenkomen nog even naar boven ging hoorde ik Tibor op bed springen. Ik naar beneden om hem eraf te halen. Maar dat ging iets te luidruchtig volgens hubbie hoorde ik later. Maar nu kwam hij omhoog. Zag mij met mijn trui aan, hoorde me zeggen dat Tibor nat was en keek op de klok. Het eerste wat hij zei was "Heeft het gesneeuwd schat?" Alleen hij zou ook nog even wat komen drinken en dat is niet meer gelukt en ik heb niet veel meer geslapen. Ra ra hoe kan dat???



Natuurlijk heb ik er wat langer over gedaan om vanochtend wakker te worden. Ik lag niet gelijk weer op bed en de honden waren er tussendoor uitgeweest en lagen ook nog heerlijk te ronken naast me. Alleen meneer kat vond dat minder. Hij wilde vannacht niet naar buiten want dat was te koud aan zijn pootjes. Hij dacht alleen dat de sneeuw al weg was. Ja dat was FOUT gedacht natuurlijk, maar daar zou die de rest van de dag nog wel achter komen. Alleen nu moest ik het even ontgelden. Ik mocht niet meer verder met de bewerking van de foto's en ik wilde dat zo graag.



Na het wakker worden, buiten komen en dan dit aan treffen. Ik kan je zeggen I LOVE THE SNOW



Tibor had het alweer snel gevonden en ging zijn neus achterna.



Benji was niet binnen te houden en dus gingen nog maar even naar de parkeerplaats was wat veiliger voor de fietsers op het fietspad.



De sneeuw op mijn zadel. Er is dus echt een aardig bergje gevallen voor onze doen.



Zeg nou zelf, lekker bekkie toch zo.



En die volgde de hele dag door. En die zullen wel blijven volgen zolang de sneeuw blijft liggen. En de voorspellingen zijn dat dat lang zo blijft.



Alleen meneer poes vind dat minder.

Hij is er inmiddels aardig aan gewend en gaat weer gewoon zijn eigen gang. Al blijft hij niet te lang buiten. Nat vind die niet erg meer, maar koud wel.

Geen opmerkingen: