donderdag 26 november 2009

Woensdag 4 november: Dagje Barchem.

Vandaag zijn we lekker een dagje naar Barchem gegaan. We vonden het alweer veel te lang dat we onze goede vriendin en haar familie niet hebben gezien. Dus van te voren alles uitgezocht en laten weten wanneer en hoelaat we kwamen. Voor de honden alles geregeld en ik ben op tijd gaan slapen. Want een dagje met 6 uur treinen in het vooruitzicht en de hele dag weg, was toch wel dat ik genoeg geslapen moest hebben.



En Roy ja die was Roy weer eens en kwam op de "normale" tijd naast me liggen. Die had zoiets van ik slaap nog wel even in de trein. En dat deed die dan ook. Ik heb alleen liggen doezelen en naar de mp3 geluisterd.



Daarna kennisgemaakt met Diëgo en dat was een schitterende Franse Bulldog. Alleen nog erg druk en we hebben hem dan ook regelmatig boven op ons gehad. Maar ja wie het filmpje heeft gezien van Roy en Tibor weet dat we dat niet erg vinden en dat Diëgo het nog rustig deed.



Daarna zijn we mee geweest met de dagelijkse wandeling in het bos. Het werd een wandeling van 2 uur en van elke minuut hebben we genoten.



Margo en Corné hadden ons gewaarschuwd want we gingen eerst een aardig hoog en steil bergje over. En dat klopte, alleen met een conditie van lik me vestje was dat even doorzetten. Maar gelukkig ben ik wel zo'n doorzetter (hoop ik) en ik heb het gehaald. Alleen boven gekomen moest ik wel even op adem komen.



De wandelaars met diëgo die ze het pad wel wees.



Mooi mos met gevallen blad eromheen.



Een hut die waarschijnlijk wordt gebruik voor de Witte Wieven tochten.



De Witte Wieven kuil.



Met de ven erin.



Mooie vliegenzwam, hij was alleen zijn stippen kwijt.



Roy bij de wortels van een eeuwenoude boom.



Waslakzwam.
(als het niet zo is, verbeter me dan want ik kon niet vinden.)



Even met iemand van de top2000 hyves een geintje uithalen.



Gewas bescherming, vanuit de verte dachten we echt dat er roofvogel aan een touwtje zat.



Gewoon een mooi plaatje.



En we zijn koffie gaan drinken bij de Witte Wieven. Alleen toen begon het net te gieten en dus was het eerst even snel naar binnen en warme chocomelk bestellen.



Daarna kon ik het toch niet laten en ben nog even wat foto's gaan maken. Alleen het werd helaas al te donker, maar ik heb het idee dat we daar nog weleens gaan komen.



De Witte Wief van het record paalzitten.



Daarna was het toch nog even gauw de muziek nalopen vanuit Barchem want Margo had een collectie van iemand gekregen en Roy wilde even er doorheen neuzen.



Daarna zijn we nog uit eten geweest bij Graaf Floris de V en dat was toch lekker eten daar en het mooie was, het lag aan het station van Lochem waar we weer op de trein moesten stappen.

En om 21 uur zaten we weer in de trein naar Delft. En ook al kwamen we een half uur later aan in Delft als gepland (de aansluiting met ??? naar Arnhem was een crime en dus zijn we via Apeldoorn ook weer terug gegaan) we hebben heerlijk de dag doorgenomen en lekker liggen doezelen in de trein.

Margo, Corné en Malou we hebben weer een heerlijke dag gehad en we kijken alweer uit naar de volgende keer. Waar en wanneer dat zien we wel. De afspraak staat inieder geval voor een keer in het Zuiden. Maar dan bij Esther thuis want ze wilde dan wel de lekkerste Christoffeltaart halen die er is en daarna de stad in was geen probleem. Ze keek er ook al stiekum een beetje naar uit. Nou zijn we ook wel het shoptype met zijn tweeën.

Geen opmerkingen: