donderdag 14 mei 2009

Ziekenboeg week 20

Pap:

Met pap gaat het op en af. Hij heeft soms heel veel pijn omdat zijn stoelgang is ontregeld en hij heeft heel veel gas dat die kwijt moet. Ook eten gaat steeds minder en hij leeft voornamelijk op de multi fibre drankjes en op soep. Vrijdag moet hij terug naar de arts en dan gaan we toch kijken voor een second opion. We willen ons er nog niet helemaal bij neerleggen.

Vandaag had pap ook bezoek van zijn collega's en dat was vanavond wel te merken ook. Hij werkt al meer als 25 jaar in Den Haag. Eerst bij het ministerie van Defensie en daarna bij het HPA. Hij sprak ineens weer met de Haagse tongval en dat was geweldig om te horen.

Heren ze hebben genoten van jullie bezoek en de lach heeft ze goed gedaan. We hebben uitgebreid verslag gehad vanavond.

Mamske:

Dat is een ander verhaal. Ze heeft met 80% zekerheid botontkalking. Daardoor zijn er 2 wervels inelkaar geschoven en daardoor heeft ze onwijs veel pijn. Nu heeft ze een corset aangemeten gekregen maar doordat ze geen grammetje vet maar op haal lichaam heeft kan ze het corset niet goed verdragen en als die fractuur niet geneest kan ze het rontgen-onderzoek niet ondergaan om met 100% zekerheid te bepalen of het echt botontkalking is.

Ze begint nu schoorvoetend in te zien dat ze zelf dingen zal moeten gaan doen om beter te worden. Zo begint ze gelukkig weer een beetje te lopen en daardoor in de buitenlucht te komen.

Het eten is nog steeds niet goed. Ze slaat rustig maaltijden over of eet veel te weinig. De dietiste heeft al 2 keer gebeld maar om half 9 vond ze te vroeg. Eerst was er de smoes dat ze dan niet kon komen omdat er niemand meekon. Nu staat de afspraak geloof ik voor de 27e

Ook slaapt ze nog steeds in de stoel want op bed durft ze niet te liggen. Het weekend gaan we weer. Ik ben benieuwd hoe het dan gaat. Hopen dat we idd verbetering zien.

Roy:

Roy moet morgen weer bij de diabetisch verpleegkundige komen en dan gaan ze de metingen bestuderen en dan gaan ze beslissen wanneer Roy het beste kan spuiten en dan krijgt die de eerste recepten voor de prikpennen mee.

Ikzelf:

Ik heb nog steeds de exzeem op mijn handen, maar de zalf die ik daarvoor heb kan ik niet de hele dag op mijn handen velen en ook de hele dag mijn handen niet wassen na het toiletbezoek gaat niet. Wel is het een stuk minder omdat ik er achter ben gekomen dat het erger wordt door de handzeep die ik gebruik van het Lidl dus die is vervangen.

De metaalsmaak in mijn mond ben ik kwijt. En mijn spieren gaan aangeven dat ik moet ontspannen. Alleen dat gaat op dit moment niet door de rollercoaster van emoties waar we op dit moment in zitten.

Geen opmerkingen: