zondag 9 augustus 2009

Woensdag 5 augustus: Zoomeravond in Blijdorp

Vanmiddag kwam Roy thuis uit zijn werk. Hij wilde weer een stuk fietsen en ik had dan als voorwaarde dat we dan wel naar Blijdorp zouden gaan. Het was de tweede zoomeravond en deze avond stond in het teken van het Oceanium en de apen en de apen doen ze niet zo vaak. Dus was het fietsen in orde maken en even wat broodjes klaar maken en toen gaan met die fiets. Alleen wilden we om 14 uur weg. Dat werd alleen 15.30 uur.

Ook had ik bij Veronique een berichtje achter gelaten. Mijn oom en tante en zij en achter-neefje hebben sinds een paar maanden een abonnement en gaan ook regelmatig. Alleen mijn achter-neefje vind me niet zo heel lief en zet het elke keer op een brullen.


Voor het fietsen was het weer perfect alleen hoopte we dat het verder droog bleef. We zijn via Schiedam naar Overschie gefietst en toen naar Blijdorp. Een route van bij elkaar met eten en even gezeten iets meer dan anderhalf uur fietsen.

Toen we aankwamen eerst wat gedronken en wat gedaan aan de suiker-tekorten. Ik was even naar de wc toen Roy Sander in de trein zag zitten. En Jacqueline en Veronique met Dylano voorbij zag lopen. Roy mijn GSM gepakt en Sander gebeld. Die twee schelen een jaar en dat was dus dolle pret met zijn tweeën door de telefoon. Wij zijn daarna ook in het treintje gaan zitten. Het begon een beetje te miezeren en we waren licht gaar van het fietsen.


In de rivierahal even gekeken bij de vissen. Deze longvis trok onze aandacht en ging even lucht happen. Dat hadden we nog nooit gezien en dat fascineerde dus. Maar voor ik er een goede foto van kon maken was die weer weg achter het hout. Ik had inmiddels goed ge-oefend met de camera en wist wat ik moest doen. Ik kan inmiddels met trots zeggen dat ik dit één van me mooiste en best gelukte foto vind van de afgelopen tijd. Maar ik ben nog niet uitgeleerd en we zijn in Blijdorp nog lang niet uitgekeken, dus wie weet.


Het weer bleef slecht en miezerig en dus maar even wat gegeten. Daar kwamen we de familie Knijnenburg Verburg ook weer tegen en dus was het even kletsen en ik ben gewoon bij Dylano gaan zitten. In de hoop dat het nu eens goed zou gaan en dat ging het. Hij was rustig en ik kon tot zelfs wat leuke foto's maken.


En dit hadden we vorig jaar niet gedacht. Sander is helemaal gek van zijn kleinzoon en doet alles met het ventje. En ze zijn duidelijk gek op elkaar. Toen ik deze foto aan Veronique liet zien wilde ze hem ook gelijk hebben. (Ja ik weet het ik moet hem nog sturen maar er kwam een email tussen die niet doet was ik wil grrrrrrrrrr, maar misschien wil je er wel meer.)

Toen kwam ter sprake wat we allemaal nog wilde doen. Hun hebben pas een paar maanden het abonnement tegen alweer 10 jaar en dus hadden ze wat vragen over leuke plekjes in de dierentuin en waar ze dingen konden vinden. Dus zijn we samen gaan lopen en hebben we dat dingen laten zien en gezegd. Zoals de vogel-kas, daar waren ze nog nooit geweest en dat terwijl ze er gek op zijn. Ook de binnen-verblijven aangewezen van het moeras gedeelte en hebben we ze Roy's favoriet laten zien. De Beo en die was weer op dreef. Sander vond het dan ook geweldig.


Bij onder andere de Kuifmakaken was er een praatje en daar waren we bij. Dat zijn echt hele lieve beestjes. Tot zelfs de verzorgers gaan niet bij ze naar binnen. Of alleen als de nood zo hoog is dat het niet anders kan. Weer wat geleerd.


Toen even de speeltuin in en even wat gedronken. Veronique wilde met Roy van de glijbaan alleen vond Roy dat geen goed idee. Roy zei al liever een lekker enge achtbaan dan een glijbaan. Dat was niet tegen dovemans oren gezegd. Veronique wilde weten wanneer we gingen.


Mooie foto van mama en zoon.


Nog even bij het praatje geweest van de Gorilla's alleen daar was het niet te houden zo druk en dus hadden we het gauw gezien.


Via de Giraffen nog even naar het Oceanium geweest. Daar waren ook nog wat dingen te zien. Alleen ook lekker druk en dus was het feest gauw voorbij.

Wij moesten met de fiets terug en de rest ging lekker relaxt weer met de auto terug (hun eigen woorden). Wij hebben nog wat te drinken gepakt. Alles terug gedaan op hun plaats om mee te kunnen nemen op de fiets en toen terug gereden. In drie kwartier waren we thuis. Het was een lekkere lange rechte weg terug en de 13 km die we nog moesten hebben we met 19 km per uur gemiddeld kunnen afleggen. Het was in ieder geval lekker koel.

Geen opmerkingen: