vrijdag 28 augustus 2009

Vrijdag 21 augustus: Vuurwerkfestival Scheveningen.

De hele dag was het van gaat het wel door gaat het niet door en gelukkig ging het wel door. We zijn om even voor 20 uur weggegaan en toen zat de tram al goed vol.

We gingen eerst iets eten bij Massada. Dat was alweer een tijdje geleden en de kwaliteit vind ik er niet beter op geworden. Het was wel druk, maar om dan nog een half uur op je drankje te wachten dat schiet niet op. Onder het eten zag ik al in mijn oog hoek dat er met vuur gespeeld werd. Dat bleken LARPEN te zijn en wat voor. Het waren de beste onder de toneelspelers en dat was te zien ook.

Toen begon om 22.05 uur het vuurwerk van Jamaica. Eerst weer drie pijlen en tot zelfs daar hing vanaf of ze wel door gingen. En gelukkig dat gingen ze. Jamaica was een nieuwkomer dit jaar en het belooft wat voor volgende jaren. Ze zijn niet voor niks derde geworden.




Duitsland was toch wel wat minder. Veel tussenpozes en heel veel hetzelfde. Maar ondanks alles heb ik wel een mooie show gezien. En de foto's zijn me ook nog goed gelukt al vind ik het zelf. Ik krijg het steeds verder onder de knie.






Alleen de terugweg werd een ramp. We zijn gelijk naar het begin punt gegaan en daar op de rechtstreekse lijn 1 naar Delft gestapt. Alleen we hadden beter de lijn 9 kunnen pakken naar Centraal Station. Lijn 1 gaat een stuk over een gedeelde weg/ trambaan. Daar hebben we dus even vastgestaan en ook hebben we de hele weg moeten staan. We hadden om even over 23.30 uur de tram en we waren pas om 1.00 uur thuis. Volgende keer dus wel anders doen.

Geen opmerkingen: