dinsdag 4 augustus 2009

maandag 3 augustus: heel stuk gefietst

Roy komt vanmiddag thuis en had het even helemaal gehad. Het is al tijden druk op het werk en hij komt handen tekort op de administratie. Hij moest vorige weer dan ook zijn directe collega nog missen die een weekje vrij had en het weekend was het weer ineens heel druk geworden met meldingen. Maandag is dan ook altijd de drukste dag voor hem en hij wilde uitbreken. Eigenlijk letterlijk en figuurlijk. Hij stelde dan ook voor om boterhammen te smeren en dan de fiets te pakken en dan maar zien waar we uitkomen.


De wolken en de weersverwachting waren ons ook gunstig gezind en dus was het gewoon gaan en dan zien we wel.

Na een aantal kilometer komen we er achter dat we de prinsen-route volgen. Na weer een aantal keer het bordje te hebben gezien gaan we gerichter hem volgen. Alleen toen zagen we dat die 110 kilometer was en dat die van Den Haag naar Breda ging. Dat was mij toch echt iets te gortig en dus toen hebben we maar besloten om hem niet helemaal te volgen.


Toen zagen we eindelijk een bord en dat bord stond bij een trekschuit om de Gaag over te steken. Ik heb even snel de camera gepakt en even snel wat foto's gemaakt.


(Toevoeging dinsdagavond: Net hebben we even uitgetekend en uitgerekend hoeveel kilometer we hebben gefietst. Dat was toch bijna 40 kilometer)



Roy op de trekschuit. Er stond nog een meneer op en die draaide al om over te komen. Ergens vond Roy het wel jammer dat die meneer het deed. Hij had het ook wel leuk gevonden. Maar wie weet. Er lopen daar aardig wat fiets-routes doorheen dus we zullen daar wel vaker komen.


Een oud gemaal die daar stond bij de trekschuit en ik kon het niet laten. Er schijnt ook aardig wat power in de zitten. Maar ik denk nog wel dat het een stoomgemaal is.


Het trekschuitje



En de regels voor het trekschuitje


Toch nog even er bij blijven kijken voordat we door fietste. Het was toch echt wel een leuk gezicht.


Een zeilboot op het plekje waar we wat gegeten hebben.


Ja ja ik heb Roy de camera in zijn handen gegeven. Ik wilde ook op de foto. En vanaf nu ga ik dat ook vaker doen. Nadat pap er niet meer is heb ik de behoefte om nog meer herinneringen vast te leggen en daar horen voor mij foto's bij.


Eindelijk een terrasje gevonden om even wat te drinken. Daar kwam een vrouw op het terras zitten met een jongen met autisme en een pup van vier weken oud. Die was in een vuilniszak bij het vuil gezet. Kan je toch niet geloven. Wat een scheetje was dat. Ondanks alles de jongen toch ook. Maar ik wens haar wel sterkte met 2 van die handen binders. Ze vroeg zichzelf ook al af waar ze aan begonnen was.


erkje in het het pittoreske dorpskern van Maasland


Een oude watermolen.


En in dit soort gebeiden hebben we het meeste gefietst. Op het eind kon ik dan ook niet meer. Ineens een goeie 35 kilometer fietsen zonder dat je het gewend bent is best veel


Een mooi oud uithangbord terug in Schipluiden.

En toen waren we eindelijk terug in Delft en wilde hubbie lief een ijsje. Alleen op maandag is dat een probleem. Want de meeste snackbarren zijn dan dicht en die wel open was vond ik net iets te ver weg. Ik was dan ook blij dat we thuis waren. Maar Roy had toch een beetje vitamine V opgedaan en ik had lekker mijn vitamine D binnengehaald. Wat was ik rood in mijn gezicht toen we terug kwamen.

En dat komt de buuf 's avonds vragen of je bij de anderen buren even wil helpen. Dus hup pannen van het vuur en gaan. Zijn ze een aller schattigst prieeltje aan het op zetten om toch buiten te kunnen zitten als het regent. Alleen dat nam gelijk bijna de hele avond in beslag. Dus hebben we heel laat gegeten voor onze doen maar ach wat maakt het uit.

Geen opmerkingen: