vrijdag 3 april 2009

Vrijdag 3 april: Kwaad

Ik dacht ik heb alles geregeld. Pap gaat voor het onderzoek, dan kan ik het receptje ophalen. Eerst bij de poli en dan bij de apotheek en dan de fiets even thuis brengen en zijn spullen meenemen die ze gisteren bij ons waren vergeten en dan kan ik hem thuis afleveren met de taxi. NNOOTTTTTTTTTT dus.

Ik was om half drie bij het ziekenhuis. Pap had te weinig stickers en had niks bij hem. Ik heel vrolijk kijken of ik ze mee kreeg en aangezien pap gister nog was geweest en de stickers had gebruikt kreeg ik ze zo mee gelukkig want voor het onderzoek hadden ze er aardig wat nodig.

Om even voor drieën netjes naar boven voor het onderzoek. We waren netjes op tijd want drie uur had hij het onderzoek en daar ging het fout. De secretaresse van de röntgen vroeg waar mijn vader was. Nou daar op de stoel en toen kwam de aap uit de mouw. Hij had dus 's morgens al opgenomen moeten worden voor het testen van het bloed.

De secretaresse is met ons meegelopen naar de poli van Dr Rogge, maar die had het onderzoek niet aangevraagd. Ze is voor ons op zoek gegaan en heeft ons toen door gestuurd naar boven. Ik Vind het in ieder geval wel een fijne arts.

Toen naar boven en daar ben ik dus woest geworden. Eerst nog netjes alles uitgelegd aan de diegene aan de balie en toen kwam die zaalarts. Ze kwam al aan lopen met de medeling dat ze vergeten was om bij de aanvraag te vermelden dat die ook voor de dagopname ingepland moest worden. En toen was het over. Ik heb haar haar fijn gezegd dat we volgende week vrijdag hoe dan ook die uitslag wilde en dat ze er maar voor moest zorgen dat dat kon. Maar inmiddels was het half vier en had ik Roy al gebeld. Ik ben heel netjes gebleven maar dat kwam door Roy. Die wist me weer tot reden te brengen.

De oplossing was dus dat pap voor de nacht opgenomen werd. Dat er met spoed een bloedafname werd gedaan voor het stollen en dat als dat goed was dan werd pap alsnog geholpen. Dus is er in de haast een kamer vrijgemaakt (hij ligt vannacht alleen, geen last van snurkers) en de opname geregeld. Ook zijn tv nog maar weer een keertje aan laten sluiten want ja wat moet die anders en toen begon het wachten.

Roy had ik inmiddels al een paar keer aan de lijn gehad en die werd ook steeds witheter. Om half vijf is die ook gekomen en toen maakte die arts nog een foutje. Ze blafte Roy een beetje af en dat was fout. We moesten eigenlijk nog langs de apotheek natuurlijk voor die medicijnen, maar het werd steeds later. Roy had zoiets van dan maar voor het weekend medicijnen mee van hier klaar. Maar daar wilde ze nog niet naar luisteren. Maar die medicijnen krijgen we mee vanuit het ziekenhuis.

Pap werd om even voor vijven gehaald en toen was het voor ons even naar huis en de spullen verzamelen. Even de buurtjes bijpraten. Ook even eten en weer terug. Mam was daar inmiddels ook alweer en de twee uur waren ook voorbij dat pap stil moest blijven liggen. De mensen die de biopt zouden nemen waren express voor hem gebleven en daar zijn we ze ook dankbaar voor.

Pap mocht recht op gaan zitten en wat drinken. Er ging een bak koffie naar binnen en toen was die niet meer te houden en zijn we even naar beneden gegaan. Gelukkig was die weer een stuk vrolijker en zonniger en was die blij dat alles weer voorbij was. Al was hij het er nog steeds niet mee eens dat hij moest blijven, maar er zou nog twee keer bloed worden geprikt om te kijken of er geen problemen waren.

Nadat we terug waren op zijn kamer kwamen ze vragen wat hij wilde eten. De maaltijd van gisteren beviel wel en dus was het weer een tomatensoep met een beker vla na en een lekkere sloot koffie. Ook zijn multi fibre flesje werd nog aangerukt en dus kon hij voetbal gaan kijken en hebben wij afscheid genomen van hem.

Thuisgekomen was ik gesloopt en ik ga dan nu ook gelijk door naar bed. Heel vroeg voor mijn doen maar ik sliep al bijna op de bank.

Morgen vroeg gaan Roy en ik hem ophalen en weer thuisbrengen dus uitslapen lukt morgen ook niet, maar dat maakt niet uit.

Geen opmerkingen: