donderdag 2 april 2009

Donderdag 2 april: Endoscopie

Vandaag moest pap zich melden voor de inwendige echo. Hij zou om half 4 geholpen worden alleen werd hij gebeld dat hij al om 12 uur geholpen kon worden omdat het anders te druk voor hem zou zijn. We waren er dus ook ruim op tijd en hij werd op tijd geholpen. Alleen door de beroerte kon hij niet op zijn zij liggen en dus hebben ze even een paar stappen om moeten gooien. Maar het is gelukt.

In de tussentijd zijn mam en ik naar beneden gegaan en hebben we wat gedronken. Toen even terug naar boven naar de poli omdat we nog met wat vragen zaten. Zo moet pap natuurlijk weer beginnen met een of andere bloedverdunner want we willen natuurlijk niet dat pap er nog een beroerte overheen krijgt. Ook heeft die regelmatig zoveel pijn in zijn buik dat het niet uit te houden is voor hem.

Toen is mam maar even snel naar ons huis gegaan en ben ik even gaan bloedprikken. Dat formulier had ik al en moest eigenlijk begin maart al, maar ja geen held ermee en ook nog de andere spanningen en dat moest nu maar eens afgelopen zijn.

Om even na half 2 zijn we terug gegaan en was pap alweer wakker. Eigenlijk mocht er geen familie op de zaal maar de meeste mochten al weg en bij de andere die nog op zaal lag, zat haar man. Zodoende konden we gewoon erbij blijven en liet pap ons niet meer gaan. Hij moest wat eten en dat werd een beker vla en een beker tomatensoep. Ook een beker koffie ging er wel in en toen mocht hij ook gaan.

Inmiddels Had ik Roy gebeld want we moesten nog even naar de arts. Ondertussen hebben we nog even met de zuster gepraat en die kon ons verhaal niet geloven. Maar ja dat doen we zelf ook nog steeds niet.

Ondertussen was Roy ook gekomen en zijn we naar de arts gegaan. Die arts die de endoscopie had gedaan heette dr kwispel (maar dan op zijn Frans geschreven.) en zo heette de hond van opa en oma ook waar pa zo'n heerlijke band mee had (ahum)

Die vertelde dat het gebied van de alvleesklier en de galblaas er onrustig uitzagen en dat ze van dat gebied en de klieren eromheen allemaal weefsel hadden genomen en dat gingen ze nu onderzoeken.

Daarna zijn pap en mam lekker met ons meegegaan. Pap heeft het stukje weer eens gelopen en dat was hem net te veel maar deed hem wel weer even goed. Verder heeft hij hier nog even geslapen want de narcose had er toch wel even ingehakt. Met mam heb ik heerlijk buiten gezeten.

Na het eten heb ik maar weer een paar telefoontjes gepleegd. Paps familie wist nog van niks en mam kon het niet opbrengen om ze te bellen. Ook mijn jongste oom van mams kant belde nog even en hadden we nog even sensatie in de buurt. Toen zijn mam en pap weggegaan en hebben Roy en ik nog maar even de huiskamer op orde gebracht want ook dat was nodig.

Nu wordt het even alles bijlezen en bijwerken en dan ga ik heerlijk slapen. Zo'n dagje hakt er wel weer in en morgen is het weer zo'n dag. Morgen krijgt pap de leverbioptie.

1 opmerking:

Heidie zei

heel veel sterkte. Ik denk aan jullie.
Liefs Heidie