woensdag 15 april 2009

Even iets rechtzetten.

Ik ben bij de vorige blog een opmerking geplaatst over halleluja bekeerders. Dat is niet om iemand voor hun hoofd te stoten, dat was alleen hoe ik dat opdat moment voelde.

Ik ben katholiek, ik ben gedoopt en heb me communie gedaan. Ik ga niet elke zondag naar de kerk en bid ook niet voor het eten. Als ik in een willekeurige kerk kom, steek ik een kaarsje op. Ik ga één keer in de maand naar de munsterkerk in Roermond. Daar steek ik een kaars op voor de gene die ons ontvallen zijn.

Ik weet op dit moment niet wat ik aan mijn geloof heb en neig dan ook meer naar het spirituele. Ik weet ook zeker dat mijn opa en oma over mijn vader waken en dat hij opgewacht zal worden door hun en door mijn andere oma, zijn moeder dus.

Die zaterdag stonden er ineens een paar mensen bij ons in een klein winkelcentrumpje. Er staan er normaal altijd 3 die gewoon staan en bidden voor mensen die dat graag willen en die houden verder hun mond. Nu stonden er aan de achter kant ineens 2 die compleet met microfoons en gitaar zo vals als een kraai stonden te zingen dat God alles kon oplossen. Ik had alleen zoiets van waarom laat die ons dan nu zo in de steek. Als die wilt dat ik weer ga geloven zal die nu wat moeten doen. Maar dat is ijdele hoop.

Ik was daarna zo van slag dat ik een jongen zowat omver liep en bijna een verrotte meloen kocht. En dat bij een halal winkel waar ze voor de deur stonden te spelen. Iedereen is er zo vol van dat Moslims hun geloof niet aan iemand moeten opdringen, maar wat doen we zelf????

Nogmaals iemand die veel aan zijn geloof heeft dat juich ik alleen maar toe. Er gebeuren gelukkig wonderen en waaraan we die te danken hebben???

Dat mag jezelf invullen....

PS ik heb wel het gebed en het wees gegroet Maria in mijn agenda staan. Dat komt door mijn grootouders. Ook heb ik het beeld van Maria wat zo helilig was voor mijn grootouders hier staan. En waarom, omdat ik me zo nog gesteund voel door hun en hun rotsvaste geloof erin.

Geen opmerkingen: