donderdag 26 maart 2009

Helemaal mis

Vanmiddag waren we dus netjes om even voor drie uur in het ziekenhuis en toen waren pa en ma al naar de cardiologie afdeling voor de hartecho en het kastje voor de 24 uurs controle. Mam kwam halverwege even naar boven want om nu een half uur daar te wachten had ze geen zin in. Dus zijn we maar even naar beneden gegaan en hebben we wat gedronken en ma en Roy natuurlijk maar even wat gerookt. Ook ma had geen idee wat er nu allemaal ging gebeuren en wat er was gezegd. Van pap wisten we wel inmiddels dat de arts een gesprek wilde met ons voordat pap wegging.

Toen we pap op gingen halen was pap al klaar en die was ons zoeken en dus liepen we ons mis, maar ik had wel een bekende van ons gevonden en die was mee gegaan naar de kamer waar pap lag. Daar nog even wat gekletst en ook nog een beetje lol gemaakt. Ook hebben we de tas ingepakt nadat de arts het oke had gegeven en nog was er geen vuiltje aan de lucht. De broeder kwam ons op een gegeven moment halen omdat we naar een klein kamertje gingen waar het gesprek zou plaatsvinden. Toen had er bij mij een belletje moeten gaan rinkelen. Roy zei nog dat een bakje koffie wel lekker zou zijn en die kregen we dus. Ondertussen waren we naar buiten aan het kijken en plannen aan het maken.

Toen de arts binnenkwam vroeg ze aan ons wat we al aan uitslagen hadden gekregen en daar moesten we ontkennend op reageren. Toen zei ze dus dat ze een koude douche voor ons had en dat ze het toch moest vertellen. En ik kan je melden het was een hele koude douche. De echo van de lever van vorige week en het bloed lieten al een flinke afwijking zien en dat wisten we, maar van de ct van gisteren wisten we niks.

Die ct liet zien dat de afwijkingen in de lever met de grootste waarschijnlijkheid uitzaaiingen van kanker zijn. Ook liet de ct zien dat het gebied van de galblaas en de alvleesklier ook afwijkingen vertoond. Nu denken ze dat daar de haard zit. Nu is er een hele afdeling op zijn kop gezet zodat pap volgende week donderdag een inwendige echo krijgt en dan willen ze ook gelijk de bioptie doen. Dit omdat hij dan toch al daar is en dan ook de periode voldoende is dat pap gestopt is met ascal en dan kunnen ze dat doen. Dan krijgen we die maandag of dinsdag daarop de definitieve uitslag.

Ik ben van de rest flink van slag en dat zet ik hier ook nog niet neer. Ik wil me nog even vasthouden aan het kleine beetje hoop en ook weten we nog niks zeker.

Pap is nu wel thuis, maar heeft nu trombose spuiten om de kans te verkleinen dat hij weer een bloedprop krijgt en dat dan in plaats van de ascal en persutin. Verder krijgt hij de gewone medicijnen.

Natuurlijk ook de hele bel ronde gedaan. Mams vriendin gebeld, mijn jongste oom gebeld en Roy paps collega gebeld. De friettent was ook geduldig en de taxi was vandaag onze grootste vriend.

Thuis gekomen ben ik eerst naar onze buurtjes en beste vrienden gelopen. Ik had ze al twee keer gebeld en nog wilde ze het verhaal nog een keertje horen. Ook mijn beste vriendin gebeld en die kwam ook gelijk. Zat wel bij de EHBO cursus maar stond 5 min later voor mijn neus.

Nu ik dit getypt heb blijft het ergens hangen. Ik zie de ernst wel in maar ik vind het zo onwerkelijk. Ik weet ook even niet wat ik er verder mee moet en ik kan ook verder niks dan afwachten, maar dat afwachten wordt moeilijk.

PS bij mijn schoonmoeder zijn 4 flessen vocht uit haar buik gehaald en dat wordt nu onderzocht. Dus daar wordt het ook afwachten.

5 opmerkingen:

Wendy Schoonhoven zei

Och meis, wat een ellende allemaal zeg en die onzekerheid is slopend. Ik wil jullie allemaal heel veel sterkte wensen de komende tijd, dikke knuffel, Wendy.

Unknown zei

pfffff wat naar zeg!! En die onzekerheid is vreselijk. Ik wens je heel veel sterkte meid!

Claudia

angelina zei

Jeetje meis, wat een ellende.
Weet echt niet wat ik zeggen moet. Ik kan je alleen heel veel sterkte wensen. Dikke knuffel, Angelina Ik denk aan jullie.

Unknown zei

Wat vreselijk Tamara. Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd.

Anoniem zei

jeetje meid.. zo heftig.. nogmaals heel veel sterkte!! xx Tamara