zondag 13 september 2009

Vrijdag 4 september: Terug naar huis.

En dat werd weer een heerlijke dag. Lang leve het openbaar vervoer in Nederland.

We zijn vanmorgen netjes op tijd opgestaan en hebben gegeten en de koffers gepakt. Afscheid genomen. Nog wat lekker gepakt voor onderweg en uiteraard nog een zomertoer richting huis en wat waren we daar blij mee.

We hadden om 13.00 uur de trein vanaf Roermond naar Delft en zoals wij dachten zonder vertragingen. Alleen de NS dacht daar anders over. We kwamen aan op Eindhoven en daar was het een drukte van jawelste. Toen we uitgestapt waren kregen we te horen dat er weer een stroomstoring was tussen Breda en Lage Zwaluwe. We konden het beste via Utrecht reizen. In die trein zaten we net met 2 koffers en nog wat tassen. Laat ze het nu in de trein omroepen dan hadden wij geen moeite hoeven doen. De mensen die er zaten, zaten ons heel raar aan te kijken. Ja de trein die we moeten hebben heeft op een deel stroomstoring.

Nou ja dan maar verder via Utrecht met een uur vertraging maar dat maakt niet uit. Beter als de bus met die bagage.

Op Utrecht hadden we de trein naar Den Haag CS en dat terwijl we meestal via Rotterdam CS gaan, maar dat was in dit geval niet zo erg. Hoefde we in ieder geval alleen trappen te lopen op Delft CS. En die treinen gingen ook gelijk dus ging het nog soepel en waren we om 15.00 uur thuis. Daar even de koffers gedropt, de poes gedag gezegd en gelijk de buurtjes gedag gezegd en toen weer verder de honden ophalen.

En dat werd me toch een beproeving. Kloot Veolia heeft hier nu het busvervoer over genomen en dat hebben we geweten. Naar Nootdorp ging het goed, maar toen ging de bus niet verder meer en moesten we over stappen op een klein taxi-busje. Jullie kennen Tibor? Juist dat werd heel leuk. Half uur extra wachten want de krengen wachten niet op elkaar en dan ben je eindelijk bij de kennel en dan heb je je hond weer bij je. Die heeft het weer geweldig naar zijn zin gehad en dan is het je elke stuiver waard geweest. Hij ook een leuke tijd gehad.

En dan loop je terug naar een halte waar niks staat. Geen bushokje, geen boom helemaal niks en dan zie je dat de gitzwarte lucht ineens over je heen gaat.

Het begon keihard te regenen en dan heb je gewoon niks om te schuilen. Je kan niet te ver weg anders mis je de "bus" en er mogen geen honden op de begraafplaats anders had je misschien nog kunnen schuilen onder het afdak van de aula daar. Maar goed hele dikke koude regendruppels met hagel ertussen en dan moet je dat sjieke taxi-busje weer in. En hij was er zo trots op en ik baalde meer met de minuut.

Toen was het kiezen. Tram of terug met die klote bus? Nou die keuze werd voor ons gemaakt want tussen 19.00 en 20.00 reed die gewoon niet. Dus met de tram naar Rijswijk en van Rijswijk terug naar Delft en thuis aangekomen hebben we ons eerst maar verkleed. Ondertussen hadden we mam al opgebeld dat we later zouden komen want ja we gaan niet zeiknat bij haar zitten.

Even gegeten, Tibor verzorgd en toen taxi gebeld. Konden we tenminste droog naar mam om Benji op te halen. Ook de taxi terug genomen en wat waren we blij dat we 's avonds in ons bedje lagen met de poes en de twee honden tevreden weer op hun plekjes.