zaterdag 12 september 2009

Donderdag 3 september: 6e vakantiedag: Toeren en stad.

Vandaag zijn we nog even de stad in geweest. Gisteren konden we niet alle boodschappen vinden bij de winkel waar we waren en we zouden voor Jessie kijken voor die foto-lijst. Die ze had gezien hadden ze niet meer. Die waren niet geleverd volgens de meiden van de Marskramer. Maar daar wel alvast nog een goedkope braadpan meegenomen dat ze in ieder geval van braden en de spaghetti-saus kan maken.

Toen doorgelopen. Bij de Blokker hadden ze ook niks, tja en dan? Op naar Regalino daar hadden ze verbouwingsuitverkoop. En ja hoor daar stond. Alleen dan in het zwart. Maar wel met heel veel foto's die ze erin kwijt kon en later zou ze zeggen dat die veel beter was. Daarna op naar het terras waar ze werkt en alles overhandigd aan haar. Even wat gedronken en daarna verder gegaan naar de Jumbo voor de boodschappen die nog gedaan moesten worden.

Vervolgens zijn we in de auto gestapt en zijn we nog even wat rond gaan rijden. Alleen waaide het verschrikkelijk en in Herten waren bijna alle kastanjes al van de bomen gewaaid. Ook was er een flinke tak af gewaaid en die lag een heel stuk over de weg. Ik had daar niet graag gelopen met alle rondvliegende dingen.

De vlaggen bij Marina Oolderhuuske. Gelijk een bewijs dat het goed hard waaide. Ik mocht van Roy ook niet te dicht bij het water gaan staan want met mijn geluk had ik er in gelegen volgens hem.

Zicht op de maas met aan het einde de zendmast die in de buurt stad van de maasbrug.


De Munsterkerk waar ik altijd een kaarsje brand voor mijn dierbaren die er niet meer zijn maar dan gezien vanaf de maas bij Herten over de camping van Marina Olderhuuske heen.

Roy in zijn hemd die hem bij uitwaaide van de harde wind.

Oude bediening van de sluis om water weg te laten gaan.

We hadden Roy's tante zover gekregen dat ze mee bleef eten en toen was het even gauw het eten klaar maken. We waren net klaar met eten toen Esther sms-te of ik zin had om mee de stad in te gaan. Er waren allemaal kraampjes met leuke aanbiedingen en de stad zou tot 22.00 uur open blijven. Nou dat laatste klopte al niet want 21.00 uur was het gewoon sluiten voor de meeste. De koopavond was afgelopen en dus gingen ze dicht. En van de koopavond zelf kregen we niet veel mee want we hebben op het terras gezeten met een oude bekende van Esther.


De kathedraal van Roermond. Nog nooit echt in de buurt geweest, laat staan binnen geweest. Moet er toch nog maar eens van komende de volgende keer.


Het stadhuis van Roermond. Daar ben ik wel een paar keer binnen geweest maar dan bij de publieksbalies onder ander om Roy's geboorte uittreksel te halen voor ons huwelijk.


En natuurlijk de Munsterkerk. Daar heb ik wel wat moeite voor moeten doen. Ik kreeg hem niet goed op de foto en dus heb ik helemaal op een trapje gelegen van de muziek kiosk om hem goed erop te krijgen.

Geen opmerkingen: