woensdag 2 september 2009

Dinsdag 1 september: 4e vakantiedag deel 1: Valkenburg en de Vuelta.

Vandaag zou de Vuelta door het Limburgse land trekken. Alleen was het weer in de nacht aardig afgenomen en het dreigde te gaan regenen. Alleen konden ze niet voorspellen wanneer. Dus toch om elf uur weggegaan en eerst even naar Doedels geweest en een lekkere brunch gehaald voor in de trein. Toen de kaartjes gehaald en onderweg naar Valkenburg gegaan.

Onderweg nog even een paar foto's gemaakt. Ben en blijf volop aan het experimenteren ermee en het gaat me nog steeds een stukje beter af.

We moesten overstappen op het Miljoenenlijntje. De eerste spoorbaan die een miljoen gulden koste. Alleen kan je je dat nu niet meer voorstellen. Het kost nu vaak miljarden om een goede treinverbinding neer te leggen.

Vlak voor station Valkenburg zag ik dit plaatje. Moest natuurlijk ook nog even op de foto.

Toen we uitstapten bleken we in de Andre Rieu trein te zitten. Toch wel leuk .

Het station van Valkenburg aan de Geul. Helemaal van Mergel gemaakt en heerlijk ouderwets.

Alleen toen we uitstapten ging het plensen en dat is de hele dag doorgegaan. Ik kan je melden dat het het humeur wat toch al niet al te best was geen goed deed.

Ja ja we waren op de route van de ronde van Spanje. Nu nog een plekje zoeken op de Cauberg.

Ook ik ben een van de duizenden die een pakketje hebben gekocht als aandenken. Ik ben natuurlijk vooral geintresseerd in wat ik kon gebruiken voor het scrappen *bloos*.

Toen ik de eerste wagens voorbij zag komen kreeg ik het toch even te kwaad. Pap had thuis voor de buis moeten zitten. Hij keek graag naar sport. En dan voor schaatsen en voetballen in de winter. Maar naar het wielrennen ging voor alles. Hij had twee vaste ronde waar hij altijd graag heen ging. Namelijk Wateringen en Pijnacker. Daar zijn we dan ook allebei vorig jaar nog geweest. Dit jaar konden we het gewoon niet aan. Na afloop miste ik het dan ook om hem op te bellen en te vragen wat hij ervan vond. Zijn telefoonnummer bestaat geeneens meer.

Toen kwamen er steeds meer motoren en de helikopter kwam in de lucht te hangen.

De kopgroep was in aantocht met een voorsprong van twaalf minuten hoorde we door de luidsprekers en op vlak voor dat moment kwam er een plekje vrij op een terras.

Lars Boom had op dat moment de leiding van de kopgroep en dat was geweldig. Vooral ook om het publiek te horen die hem aanmoedigde.

Het peleton die er hard aan trok. Lars Boom heeft het dan ook niet gered. Vlak voor de finish in Luik was er een grote valpartij. De regen en de olie op de weg die loskwam hadden hun tol geëist. Wij zijn nog even een rondje gaan lopen en ik heb nog maar een paraplu gekocht. Ook hebben we voor mam nog een Maria beeldje gekocht voor bij de foto's van opa en oma en pap.

In Valkenburg was alles vol natuurlijk en dus zijn we terug gegaan naar Maasstricht om daar wat te eten. Ook daar konden we niks vinden en nadat er weer eens een misverstand te hoog opliep zijn we terug naar Roermond. Jordy zou later zeggen dat we de Sint Servaasbrug over hadden moeten lopen. Daar lagen alle goede restaurantjes.


Maar eind van het verhaal werd dus dat we tot de Sint Servaasbrug waren gelopen en daarna boos en niet lekker in me vel terug zijn gegaan naar het station van Maasstricht en de trein terug naar Roermond hebben gepakt. In de trein bijgelegd en in Roermond eerst een tentje op hebben gezocht die op maandag en dinsdag dicht was en uiteindelijk zijn we maar vertrouwd terecht gekomen bij Munstercafé hebben gegeten.

Geen opmerkingen: