woensdag 3 maart 2010

Dinsdag 2 maart: Eerste echte voorjaarswandeling

Toen ik vanmiddag Roy op belde om te vragen hoe laat die thuis was en wat de rest van de dag  zijn plannen waren vroeg die of ik nog boodschappen moest doen. Ja dus en hij had zijn om wat te eten in te pakken en even te gaan wandelen. Daar had ik ook wel oren naar. Het was lekker weer en de honden konden wel wat extra beweging gebruiken. Dus broodjes en fruit ingepakt, wat blikjes chocomelk erbij en gaan.

En ik kan je verzekeren. Het was wel koud maar wel lekker en we hebben dan alle vier genoten. De vogels weer te horen en te zien en de Nijlganzen die druk bezig waren met elkaar het hof te maken. De frisse lucht op te snuiven en de zon weer voorzichtig te voelen waren weer geweldig.

Bij terug komst was de oudste oogappel bezig haar Quad schoon te maken. Mams stond nog buiten en vroeg ons gelijk naar binnen. We moesten even wat komen drinken. Roy de honden naar binnen gebracht en de poes gelijk bevrijd want ja die moet naar binnen anders wandelt die op zijn gemak mee en dat is niet altijd gewenst uiteraard. Maar ik had de camera nog om mijn nek. Nou is Viper gek op het draadje van de camera en heb ik maar gelijk gebruik gemaakt van de mogelijkheid en haar weer even op de foto gezet. Nou is ze al flink gegroeid en doet ze niet veel meer onder van Toulouse. Alleen door haar kleine koppie zie je nog dat ze een kitten is.
 Ook hebben we naar beelden gekeken van de waterramp in Frankrijk. Jack is natuurlijk Française en haar familie komt uit de buurt van Parijs. Daar is dus ook mee gebeurt. Alleen haar neef woont en werkt wel in het getroffen gebied. Zijn oude woning stond een meter onder water en alles was weg. Gelukkig is die niet al te lang geleden verhuist en daar was niks geweest. Zijn werk was wel getroffen maar niet te erg, alleen een dependance was erg beschadigd  Ook het plaatsje waar ze altijd op vakantie ging met haar ouders is helemaal weg en toen ze dat hoorde moest ze toch wel slikken. Maar gelukkig is iedereen van haar familie en vrienden ongedeerd en daar ging het toch wel om.

Geen opmerkingen: